LOV!

Idag fick vi testa att göra kromatografi på kemin. Det var väldigt roligt =). Jag kan rekomendera att ni testar det. Det är jätte lätt. Man tar bara ett papper som suger upp vatten bra, t.ex. filtrerpapper, och så målar du en punkt i mitten på pappret längst ner. Doppa sedan pappret i vatten så nära pricken som det går utan att du doppar själva pricken i vattnet och håll det där en stund. Pappret kommer att suga upp vatten vilket gör att färgerna i tuchen (eller vilken pennu du nu använder) delar upp sig i olika "färgzoner". Så här blev mina.
 
före     före
 
 efter   efter
 
Nu har skolan slutat och det är dags för 1 veckas love*. Det var både sorligt och skönt att säga hejdå till alla i klassen. Sorligt för att jag antagligen inte kommer att träffa några av dem under lovet och skönt för att skolan nu är slut, läxorna är slut och lektionerna är också slut! =) Men som sagt va så kommer jag att sakna rasterna och alla goa människor i skolan... men inte själva skolan...
 
Dagens: 
Det var 2 getingar och en stack. 
 
Ha det göött mos nu. Höres! =)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0