Chania

Detta skrev jag igår men det gick inte att sända in eller vad man ska kalla det... Me här är det. :)
 
Hej nu har den sista heldagen gått då jag ska vara i Grekland. Både sorligt och roligt som vanligt. Jag börjar med den possitiva faktoren och det är att jag nu kommer att få träffa alla mina konpisar :) och den dåliga är att skolan börjar igen... :( 
 
idag har ja o fam. varit i Chania vilket är en stad på Kreta. Tydligen så är det typ Kretas centrum tror jag... :S tja det fanns iaf vääldigt många butiker där... Själv så är jag inte ett jätte fan av shopping men jag köpte endå två tröjor o en keps :) 
 
det var lite roligt när vi skulle ta bussen dit för buss schafförerna (fel stavning tror jag) kunde komma med bussen lite när dem ville så det var ingen ide att kolla tidtabellerna... :S och det var lite konstigt med betalningen också eftersom att det kosta olika mycket beroende på vilket humör buss schaffören va på och vad han kände att ha ville ha för resan. Så sa guidernaiaf men vi köppte våra biljetter på hotellet och där kosta dem 15kr. 
 
Chania var en typisk turist stad. Flera olika marknader framför allt en läder marknad var poppulär. Hag köppte inget där då jag inte är så jätte förtjust i läder och djur skinn... Och ja det var äkta läder så ka vet inte riktigt syrran om jag gillar din väska du köppte... 
 
Sista dag hälsningar! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0